Повернутися до звичайного режиму

План заходів з відзначення у 2018 році 100-річчя від дня народження В.Сухомлинського

№ н/п Тематика Термін виконання Відповідальні
Робота з педагогами
1 Педагогічна вітальня «Впровадження ідей Василя Сухомлинського у практику сучасної освіти» з демонстрацією відео та фотоматеріалів про життєвий та творчий шлях педагога-класика. жовтень 2018 року вихователь-методист
2 Педагогічне читання з теми «Творча спадщина Василя Сухомлинського» жовтень 2018 року вихователь-методист
3 Оформити в методичному кабінеті підбірку творів В. Сухомлинського для читання з дітьми дошкільного віку листопад 2018 року вихователь-методист
4 В усіх вікових групах поповнити «Куточки книги» творами В. Сухомлинського вересень 2018 року вихователі
5 Організувати висвітлення заходів, присвячених річниці з дня народження на веб-сайті закладу. постійно вихователь-методист
Робота з дітьми
1 Підготувати виставку дитячих ілюстрацій до творів В.О. Сухомлинського жовтень 2018 року Вихователі старших груп
2 Провести літературні вечори присвячені творчості В. Сухомлинського листопад 2018 року Вихователі старших груп
3 Тематичний тиждень «Рідної мови звуки чарівні» листопад 2018 року Вихователі груп
4 Хвилинки - милування:«Як квіти зустрічають схід сонці», «Блищить сніжок, як сонце світить», «Багряні кетяги горобини». Хвилинки – роздуми:«Хто, кому потрібен у природі», «Чарівний парашутик», «Чи сумує ялинка?». Хвилинки - цікавинки:«Таємниці царства комах», «Цікаві горобчики», «Навіщо людині вівтатися» вересень-листопад Вихователі груп
5 Цикл бесід здітьми «Все починається з добра» (за сторінками творів В. Сухомлинського). вересень-грудень Вихователі груп
Робота з батьками вихованців
1 Оформлення стіннівки з теми «Василь Сухомлинський – педагог-новатор, майстер унікального експерименту» листопад практичний психолог
2 Відкритий показ для батьків заняття мислення на природі, використовуючи ідеї В. Сухомлинського жовтень вихователь Шуляк О.В.
3. Акція «Подаруй садочку книгу», з метою поповнення «Куточків книги» творами В. Сухомлинського. листопад вихователі груп
4. «Школа добрих вчинків» для батьків за ідеями В. Сухомлинського (співпраця з громадськими організаціями «Щит» та «Варта Прилук»). вересень-грудень директор

педагогічна вітальня "впровадження ідей василя сухомлинського у практику сучасної освіти"

/Files/images/metodist/SDC10177.JPG /Files/images/metodist/SDC10179.JPG

педагогічне читання "творча спадщина василя сухомлинського"

СЕРЦЕ ВІДДАЮ ДІТЯМ

РОЗДІЛ І. ШКОЛА РАДОСТІ

"Директор школи" - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям" (розділ 1 - "Школа радості")

"Після 10 років педагогічної роботи я був призначений директором Павлиській середньої школи. Тут завершилося формування моїх педагогічних переконань, які складалися в перше 10-річчя педагогічної праці. Тут мені хотілося побачити свої переконання в живій творчій справі. Чим більше я прагнув втілити свої переконання в практику, тим ясніше ставало, що керівництво навчально-виховною работою - це правильне поєднання вирішення ідеологічних і організаційних завдань в масштабі всієї школи з особистим прикладом в роботі. Роль директора школи як організатора педагогічного колективу незмірно підвищується, якщо вчителі бачать в його праці приклад високої педагогічної культури, безпосереднього вихователя дітей.Виховання - це перш за все постійне духовне спілкування вчителя і дитини..."(Василь Сухомлинський)

"Перший рік - вивчення дітей" - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям" (розділ 1 - "Школа радості")

"Восени 1951 року за 3 тижні до занять, одночасно з прийомом дітей в 1 клас, школа взяла на облік 6-річних хлопчиків і дівчаток, тобто тих, кому починати вчитися через рік.З цими дітьми мені треба було працювати 10 років. Коли я зібрав всіх батьків разом з дітьми і запропонував послати дітей в школу за рік до офіційного початку навчання, думки розділилися: одні батьки схвалювали мій намір, вважаючи, що при відсутності цілорічного дитячого садка (в ті роки в селі був дитячий садок, який працює тільки в літній час) відвідування дітьми школи буде хорошою допомогою сім'ї, інші побоювалися, що передчасне вчення несприятливо позначиться на здоров'ї дітей..."(Василь Сухомлинський)

"Батьки моїх вихованців" (розділ "Школа радості") - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям"

"Щоб добре дізнатися дітей, треба добре знати сім'ю - батька, матір, братів, сестер, дідусів і бабусь. У мікрорайоні нашої школи була 31 дитина 6-річного віку, 16 хлопчиків і 15 дівчаток. Усі батьки погодилися посилати дітей в "Школу радості" - так через деякий час батьки і матері назвали нашу групу дошкільнят. З 31 людини 11 хлопців не мали батьків, у двох не було ні батька, ні матері.За кілька тижнів до відкриття "Школи радості" я познайомився з кожною родиною. Мене турбувало, що в окремих сім'ях не було атмосфери дружби між батьками і дітьми, батьком і матір'ю, не було взаємної поваги, без якої неможливе щасливе життя дитини..."(Василь Сухомлинський)

"Школа під блакитним небом" - стаття з розділу "Школа радості" (книга Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям")

"З хвилюванням чекав я на малюків. О 8 годині ранку прийшло 29 вихованців. Не прийшла Саша (мабуть, мамі погано). Не було Володі, очевидно, проспав, а матері не захотілося будити хлопчика.Майже всі діти святково вдягнені, в новеньких черевичках. Це мене занепокоїло: сільські діти з давніх-давен звикли в жаркі дні ходити босоніж, це прекрасне фізичне загартування, кращий засіб запобігання простудним захворюванням Чому ж батьки намагаються захистити дитячі ніжки від землі, вранішньої роси й гарячої, розпеченої сонцем землі? Все це вони роблять з добрих намірів, а виходить погано: з кожним роком усе більше сільських дітей взимку хворіють на грип, ангіну, коклюш. А треба так виховувати дітей, щоб вони не боялися ні спеки, ні холоду..."(Василь Сухомлинський)

"Наш куточок мрії" (розділ "Школа радості") - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям"

"Неподалік від школи, за селом - великий яр, що заріс чагарником і деревами. Для малюків це - дрімучий ліс, сповнений таємничим і невідомим. Одного разу я помітив у стіні яру вхід до печери. Всередині печера виявилась просторою, з міцними сухими стінами Та це ж цілий скарб! Тут буде наш Куточок мрії. Важко передати захоплення дітей, коли я вперше повів їх до печери. Діти верещали, співали, перегукувались одне з одним, гралися в піжмурки. В той же день вистелили долівку сухою травою.Спочатку ми просто тішилися таємничим куточком, обживали його, створювали затишок: прикріпили на стінах кілька картинок, розширили вхід, зробили столик. Із захопленням діти прийняли пропозицію зробити пічку, час од часу топити її..."(Василь Сухомлинський)

"Природа - джерело здоров'я" - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям" (розділ 1 - "Школа радості")

"Досвід переконав нас у тому, що приблизно у 85% усіх невстигаючих учнів головна причина відставання в навчанні - поганий стан здоров'я, якесь нездужання або захворювання. найчастіше зовсім непомітне і таке, що можна вилікувати тільки спільними зусиллями матері, батька, лікаря і вчителя. Приховані, замасковані дитячою жвавістю, рухливістю нездужання і захворювання серцево-судинної системи, дихальних шляхів, шлунково-кишкові дуже часто є не хворобою, а відхиленням від нормального стану здоров'я..."(Василь Сухомлинський)

"Кожна дитина - художник" (розділ "Школа радості") - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям"

"Уже через тиждень після початку занять у «Школі радості» я сказав малюкам: «Принесіть завтра альбоми і олівці, будемо малювати». Наступного дня ми розташувалися на галявині шкільної садиби. Я запропонував дітям: «Подивіться навколо. Що ви бачите гарного, що вам найбільше подобається, те й малюйте».Перед нами був шкільний сад і дослідна ділянка, освітлені осіннім сонцем. Діти защебетали: одному подобалися червоні й жовті гарбузи, другому — схилені до землі голівки соняшника, третьому — голубник, четвертому — виноградні грона..."(Василь Сухомлинський)

"Турбота про живе і прекрасне" - стаття з розділу "Школа радості" (книга Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям")

"Мене дуже непокоїла байдужість окремих дітей до живого і прекрасного в навколишньому світі, тривожили вчинки, що свідчили про незрозумілу, на перший погляд, дитячу жорстокість. Ось ми йдемо лугом, над травою літають метелики, джмелі, жуки. Юра, спіймавши жука, витяг з кишені скалку скла, розрізав комашину навпіл і «досліджує» її нутрощі. В одному з глухих куточків шкільної садиби багато років підряд живуть кілька сімей ластівок. Якось ми пішли туди, і не встиг я повести мову про ластівчині гнізда, як Шура кинув камінець у пташине житло. Всі учні оберігали гарні квіти кали, що росли на подвір’ї, а Люся підійшла до клумби, зірвала рослину.Всі ці факти мали місце вже в перші дні життя «Школи радості». Мене вражало, що захоплення дітей красою перепліталося з байдужістю до долі красивого..."(Василь Сухомлинський)

"Наші подорожі в світ праці" - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям" (розділ 1 - "Школа радості")

"«Як досягти того, щоб праця стала найважливішою духовною потребою дітей?» — це питання хвилювало весь наш педагогічний колектив. Учителі початкових класів В. П. Новицька, Г. О. Нестерепко, М. М. Верховинна, В. С. Осьмак, К. М. Жаленко з першого дня виховання залучали дітей до посильної праці в шкільному саду, на навчально-дослідницькій ділянці. Разом з В. П. Новицькою ми побудували маленьку теплицю, де діти працювали взимку. Радячись, як надихнути дитячу працю високими ідейними спонуканнями, вчителі вирішили: давайте щороку, в День Перемоги над фашистською Німеччиною саджати один дубок. Це буде живий літопис нашої радості. З того часу кожного року в нашій Діброві Перемоги з’являється ще одне столітнє дерево — так діти називають дуб..."(Василь Сухомлинський)

"Ми слухаємо музику природи" (розділ "Школа радості") - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям"

"Музика, мелодія, краса музикальних звуків — важливий засіб морального і розумового виховання людини, джерело благородства серця й чистоти душі. Музика відкриває людям очі на красу природи, моральних стосунків, праці. Завдяки музиці в людині пробуджується уявлення про високе, величне, прекрасне не тільки в навколишньому світі, а й у самому собі. Музика — могутній засіб самовиховання.Багаторічні спостереження над духовним розвитком одних і тих самих вихованців від молодшого віку до зрілості переконали мене в тому, що стихійний, неорганізований вплив на дітей кіно, радіо, телебачення не сприяє, а скоріше шкодить правильному естетичному вихованню..."(Василь Сухомлинський)

"Зимові радощі і турботи" - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям" (розділ "Школа радості")

"Зима... Які прекрасні можливості для виховання й розвитку дітей дає ця чудова пора. Глибоко помиляються ті, хто вважав періодом оздоровлення дітей тільки літо. Якщо не використано для зміцнення здоров'я зиму — з помірними морозами, м’якими щедрими снігами, то й літо не принесе користі. Я привчав малюків бути на морозі, дихати чистим морозним повітрям.Уранці ми йшли в шкільну теплицю зустрічати схід сонця, яке забарвлювало в яскраво-червоний колір химерні візерунки на замерзлих шибках у коридорі теплиці. На кожній шибці наше уявлення малювало дивовижні світи. Ми бачили фантастичних звірів, таємничі гірські ущелини, хмари, квіти. Тут, біля замерзлих шибок, діти створили не одну казку. Тут вони вчилися читати, про що я розповім пізніше..."(Василь Сухомлинський)

"Перше свято жайворонка" - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям" (розділ "Школа радості")

"Взимку коло пташиних кліток і «лікарні» для звіряток ми мріяли про теплий весняний день, коли наші маленькі друзі полетять у блакитне небо, поскачуть до гаю. І ось прийшло довгоочікуване свято. Через день після того, яку небі з’явився перший жайворонок, ми винесли клітки з птахами і звірятами на вершину кургана. Степ дзвенів пташиними голосами. Діти відкрили клітки — і жайворонок, дятел, іволга і заєць опинилися на волі. Ось наш жайворонок уже співає в небі; ось він уже лине до землі... Ми стоїмо, зачаровані красою, і переживаємо радість від того, що зберегли життя живим істотам.У такі хвилини в моїй уяві вимальовувалося майбутнє: щороку ми приходимо на вершину кургана, щоб відзначити свято жайворонка..."(Василь Сухомлинський)

"Як ми вчилися читати і писати" - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям" (розділ "Школа радості")

"Розкажу про те, як малюки вчилися читати й писати. Все те, про що йтиме мова, не розглядайте, дорогий читачу, як новий метод навчання грамоти. Я не замислювався над науковим обґрунтуванням нашої творчості,— а це саме творчість дітей, виховна робота, що допомагає навчанню,— далекий від думки, що вона може якоюсь мірою замінити методи навчання грамоти, перевірені десятиліттями. Це творчість, що народилася серед полів і лугів, у затінку дібров і під палючим степовим вітром, на зорі літнього дня і в зимові присмерки..."(Василь Сухомлинський)

"Ти живеш серед людей, мій сину" (розділ "Школа радості") - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям"

"У глухому куточку шкільної садиби школярі посадили хризантеми. На осінь тут зацвіли білі, сині, рожеві квіти. Ясного теплого дня я повів сюди своїх малюків. Діти були в захопленні від такої великої кількості квітів. Та гіркий досвід переконав мене, що дитяче захоплення красою часто буває егоїстичним. Дитина може зірвати квітку, не вбачаючи в цьому нічого поганого. Так трапилося і цього разу. Ось я бачу в руках дітей одну, другу, третю квітку. Коли залишилося не більше половини квітів, Катя вигукнула: "А хіба можна рвати хризантеми?"В її словах не було ні здивування, ні гніву. Дівчинка просто запитувала. Я нічого не відповів. Хай цей день стане уроком для дітей. Діти зірвали ще кілька квіток краса куточка зникла, галявина немов осиротіла. Порив захоплення красою, що спалахнув у дитячих серцях, згас. Малюки не знали, що робити з квітами..."(Василь Сухомлинський)

"Наш колектив - дружна сім'я" - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям" (розділ "Школа радості")

"З перших днів життя "Школи радості" я прагнув внести в колектив дух сімейної сердечності, задушевності, чуйності, взаємної довіри, допомоги. У вересні - день народження трьох дітей: Віті, Валі, Колі. Ми всім колективом відзначали його: в шкільній їдальні пекли пиріг, дарували іменинникам малюнки, книги. Я з подивом дізнався, що в родині Коли ніколи не відзначали дня народження ні дітей, ні батьків.Це був перший свято в житті хлопчика. Увага товаришів схвилювало дитину. У роки дитинства кожна людина вимагає участі, ласки. Якщо дитина виростає в обстановці безсердечності, він стає байдужим до добра і краси. Школа не може в повній мірі замінити сім'ю і особливо мати, але якщо дитина позбавлена у родині ласки, сердечності, турботи - ми, вихователі, повинні бути особливо уважні до нього..."(Василь Сухомлинський)

"Ми живемо в саду здоров'я" (розділ "Школа радості") - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям"

"Залишився місяць до того дня, коли мої вихованці стануть учнями. Наближався чудовий місяць літа - серпень. У спекотні липневі дні діти приходили в школу рано вранці і у передвечір’я.Декому далеко було йти додому обідати, тому діти залишалися обідати в шкільній їдальні. У мене зародилася думка: нехай з місяць поживуть малюки не вдома, а десь в саду, на березі ставка.Місце облюбували поруч зі ставком; в заростях дерев старші школяри допомогли нам спорудити кілька куренів - в таких куренях ціле літо живуть сторожа баштанів. В курені наклали соломи, зробили столики для малювання.До наших куренів прилягав великий сад. Садовод дозволив: сад буде головним місцем нашого відпочинку. Поруч з куренями побудували кухню, сільський голова дав нам продукти, призначив кухаря.Батько Сані спорудив купальню, поруч з нею стояв моторний човен, побачивши який у хлопців спалахували очі. Почалося життя нашого колективу в Саду здоров'я - так назвали наше житло і місце відпочинку батьки дітей..."(Василь Сухомлинський)

"Думки напередодні першого навчального року" - з книги Василя Сухомлинського "Серце віддаю дітям" (розділ "Школа радості")

"Закінчувалося життя нашої «Школи радості». Скоро мої вихованці стануть учнями,— від цієї думки мені було і радісно і тривожно. Радісно від того, що не один ще рік вестиму своїх малюків стежиною життя, праці й пізнання, що за рік мої малюки зміцніли, загоріли.
Коли скінчилися дні нашого перебування в «Школі радості», я подумки порівняв, якими були Володя, Катя, Саня, Толя, Варя, Кость рік тому і якими стали тепер. Були бліді, кволі, із синіми жилками під очима. А тепер усі рум’яні, загорілі; про таких дітей кажуть: кров з молоком. Радісно було й від того, що без задушного класу, без дошки й крейди, без невиразних малюнків і розрізних літер діти піднялися на першу сходинку пізнання — навчилися читати й писати.Тепер їм буде незрівнянно легше, ніж тому, для кого ця сходинка починається з прямокутної рамки класної дошки..."(Василь Сухомлинський)

Зібрана підбірка творів Василя Сухомлинського для читання з дітьми дошкільного віку вихователем-методистом Прокопенко Л.В.

/Files/images/metodist/suhomlinskiy/SDC10282.JPG

Оформлена стіннівка "В. Сухомлинський - педагог-новатор, майстер унікального експерименту" практичним психологом Поліщук Т.В.

/Files/images/metodist/suhomlinskiy/SDC10255.JPG /Files/images/metodist/suhomlinskiy/SDC10289.JPG

Виготовлена педагогами, що атестуються у 2018-2019 н.р., "чарівна" книга для читання творів В. Сухомлинського (вихователі Хаварчук М.О., Фабриченко З.С., керівник музичний Самаль О.В.)

/Files/images/metodist/suhomlinskiy/SDC10263.JPG

Вихователями закладу підготовлена виставка дитячих ілюстрацій за творами В. Сухомлинського

/Files/images/metodist/suhomlinskiy/SDC10271.JPG /Files/images/metodist/suhomlinskiy/SDC10278.JPG

Проведені вихователями старших груп (Хорлунова І.М., Бас К.М.) літературні вечори присвячені ознайомленню з творчостю В. Сухомлинського

/Files/images/metodist/suhomlinskiy/IMG_20181129_101845_HDR.jpg /Files/images/metodist/suhomlinskiy/IMG_20181129_102029_HDR.jpg

Поповнені мікрометодкабінети груп методичними матеріалами та літературою з даної теми

/Files/images/metodist/suhomlinskiy/SDC10287.JPG /Files/images/metodist/suhomlinskiy/SDC10288.JPG


/Files/images/metodist/suhomlinskiy/SDC10285.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.