Концепція реалізації науково-методичної теми управління освіти педагогічним колективом ЗДО КТ №29

«Формування національної свідомості та патріотизму особистості в навчально-виховному процесі»


Концепція як управління освіти так і закладу дошкільної освіти №29 (у форматі Word) розміщені як вкладення у кінці сторінки

Тезаурус:

1. Національна свідомість – це сукупність соціальних, економічних, політичних, моральних, етичних, філософських, релігійних поглядів, норм поведінки, звичаїв і традицій, ціннісних орієнтацій та ідеалів, в яких виявляються особливості життєдіяльності націй та етносів.

2. Складові національної свідомості:

- сприйняття оточуючого світу та ставлення до нього;

- усвідомлення національно-етнічної належності;

- ставлення до історії та культури своєї національно-етнічної спільноти;

- ставлення до представників інших націй і національностей;

- патріотичні почуття та патріотична самосвідомість;

- усвідомлення національно-державної спільності.

3. Патріотизм (грец. Πατριώτης-патріот) – сукупність емоційної прив'язаності до Батьківщини, яка визначає особу як громадянина. Містить кілька етнічних, культурних, політичних та історичних аспектів. Патріотизм передбачає гордість за матеріальні і духовні досягнення свого народу, своєї Батьківщини, бажання збереження її характерних особливостей, її культурного надбання та захист інтересів своєї громади, народу в цілому.


Мотивація вибору науково-методичної теми

Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції.

Важливо, щоб кожен навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

На сучасному етапі українського державотворення надзвичайно актуальною є проблема виховання у молодого покоління патріотичних почуттів, активної громадянської позиції, сприяння усвідомленню учнями свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей.

З огляду на це, робота над новою науково-методичною темою допоможе:

По-перше, виокремити як один із найголовніших напрямів виховної роботи національно-патріотичне виховання – справу, що за своїм значенням є стратегічним завданням. Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну.

По-друге , здійснювати виховання в дітей громадянської позиції; вивчення та популяризацію історії українського козацтва, збереження і пропаганду історико-культурної спадщини українського народу; поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни.

По-третє, сформувати національно самосвідому особистість, яка поважає та любить державну мову. Володіння українською мовою та послуговування нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України.

По-черверте, формувати моральні якості особистості, культуру поведінки, виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати мотивацію до праці.

Робота над науково-методичною темою проводитиметься відповідно до даної концепції, метою якої є пошук форм і методів виховної роботи, що лежать в основі козацької, музейної, театральної педагогіки, дитячого та юнацького спорту. Поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході російсько-української війни, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України.

Методична робота над обраною темою зорієнтована на методичну підтримку педагогічної діяльності, узагальнення та поширення кращих надбань педагогів з даної проблеми, моніторинг результативності роботи над науково-методичною темою всіх учасників навчально-виховного процесу.

Практична та теоретична спрямованість діяльності учасників навчально-виховного процесу реалізується під гаслом «Найкраща країна – Україна, пишайся тим, що ти у ній живеш».

Шляхи реалізації науково-методичної теми у 2016 – 2017 н.р. (І етап)

1. Робота над науково-методичною темою управління освіти «Формування національної свідомості та патріотизму особистості в навчально-виховному процесі» (розробка концепції дошкільного закладу: мотивація, шляхи реалізації на 5 років).
2. Корекція планів роботи дошкільного навчального закладу з урахуванням даної проблеми.
3. Вивчення науково-методичної літератури з даної проблеми, створення каталогу літературних та наукових джерел.
4. Розробка методичних засад, форм і методів розв’язання даної проблеми.
5. Психологічний супровід реалізації даної теми:

- здійснення моніторингу готовності педагогічних працівників щодо виховання патріотичних почуттів у дошкільників;

- здійснення психологічної просвіти серед громадськості щодо патріотичного виховання дитини шляхом виступів на батьківських зборах, розміщення відповідної інформації на сайтах навчальних закладів, у «Батьківських куточках».

6. Продовжувати впроваджувати програму краєзнавчо-туристичної спрямованості «Турист» в профільній групі ДНЗ.
7. Проводити в дошкільному закладі заходи національно-патріотичного спрямування (екскурсії, бібліотечні виставки, випуск інформаційних вісників, конкурс малюнків, семінари-практикуми тощо).
8. Прийняти участь у конкурсі на кращий проект «Спадщина».
9. Прийняти участь у фестивалі «Віночок дитячих талантів» серед вихованців ДНЗ.
10. Проведення заходів з відзначення дат українського літературно-мистецького життя:

- Міжнародний день рідної мови;

11. Відзначення Дня перемоги, Дня пам’яті та примирення, Дня визволення міста від нацистських окупантів, Дня вшанування учасників бойових дій на територіях інших держав, Дня захисника України, Дня партизанської слави, Дня Чорнобильської трагедії, Дня пам’яті жертв голодомору, Дня пам’яті жертв політичних репресій, Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні, Дня Соборності України, Дня вишиванки.
12. Вивчення методичної, науково-популярної, соціально-психологічної бази з питання «Формування національної свідомості та патріотизму особистості з особливими освітніми потребами в навчально-виховному процесі».

Шляхи реалізації науково-методичної теми у 2017– 2018 н.р. (ІІ етап)

1. Робота над науково-методичною темою управління освіти «Формування національної свідомості та патріотизму особистості в навчально-виховному процесі» (ІІ етап).
2. Організація роботи постійно діючих семінарів, творчих груп, опорних шкіл, шкіл ППД з даної проблеми.
3. Організація самоосвітньої роботи педагогів за індивідуальними планами з даної проблеми.
4. Висвітлення у засобах масової інформації питань національно-патріотичного спрямування міста, регіону.
5. Проведення круглого столу на національно-патріотичну тематику.
6. Здійснення психологічної просвіти серед громадськості щодо патріотичного виховання дитини шляхом виступів на батьківських зборах, розміщення відповідної інформації на сайтах навчальних закладів, у «Батьківських куточках».
7. Участь педагогічних та учнівських колективів у міських, обласних та Всеукраїнських конкурсах, акціях, оглядах, фестивалях національно-патріотичного спрямування:

- Всеукраїнська акція «Зробимо Україну чистою!»

- Огляд-конкурс куточків патріотичного виховання ДНЗ.

- Проведення Фестивалю «Віночок дитячих талантів» серед вихованців ДНЗ.

8. Відзначення Дня перемоги, Дня пам’яті та примирення, Дня визволення міста від нацистських окупантів, Дня вшанування учасників бойових дій на територіях інших держав, Дня захисника України, Дня партизанської слави, Дня Чорнобильської трагедії, Дня пам’яті жертв голодомору, Дня пам’яті жертв політичних репресій, Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні, Дня Соборності України, Дня вишиванки.

Шляхи реалізації науково-методичної теми у 2018– 2019 н.р. (ІІІ етап)

1. Робота над науково-методичною темою управління освіти «Формування національної свідомості та патріотизму особистості в навчально-виховному процесі» (ІІІ етап).
2. Видання методичних і навчальних рекомендацій з даної теми.
3. Проведення педагогічних рад та науково-практичних конференцій з даної теми.
4. Організація роботи батьківського лекторію «Патріотичне виховання дитини в сім’ї».
5. Здійснення психологічної просвіти серед громадськості щодо патріотичного виховання дитини шляхом розміщення відповідної інформації на сайтах навчальних закладів, у «Батьківських куточках».
6. Прийняти участь у виставці робіт образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва вихованців ДНЗ та ЦТДЮ ( в тому числі дітей з особливими освітніми потребами) «Моя барвиста Україна».
7. Створення у ДНЗ волонтерських груп (загонів).
8. Прийняти участь у конкурсі методичних розробок свят, виховних годин, фестивалів духовно-морального спрямування, проведених в дошкільному закладі.
9. Відзначення Дня перемоги, Дня пам’яті та примирення, Дня визволення міста від нацистських окупантів, Дня вшанування учасників бойових дій на територіях інших держав, Дня захисника України, Дня партизанської слави, Дня Чорнобильської трагедії, Дня пам’яті жертв голодомору, Дня пам’яті жертв політичних репресій, Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні, Дня Соборності України, Дня вишиванки.

Шляхи реалізації науково-методичної теми у 2019-2020 н.р. (ІV етап)

1. Моніторинг результативності роботи педагогічного колективу над даною проблемою.
2. Проведення волонтерських акцій дітьми старшого дошкільного віку.
3. Проведення педагогічного Марафону « Я – патріот України!».
4. Здійснення психологічної просвіти серед громадськості щодо духовного розвитку дитини шляхом виступів на батьківських зборах, розміщення відповідної інформації на сайтах навчальних закладів, у «Батьківських куточках».
5. Відзначення Дня перемоги, Дня пам’яті та примирення, Дня визволення міста від нацистських окупантів, Дня вшанування учасників бойових дій на територіях інших держав, Дня захисника України, Дня партизанської слави, Дня Чорнобильської трагедії, Дня пам’яті жертв голодомору, Дня пам’яті жертв політичних репресій, Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні, Дня Соборності України, Дня вишиванки.
6. Організація роботи батьківської світлиці «Ми різні – ми рівні», діти яких відносяться до категорії з особливими освітніми потребами, з провідною тематикою: «Виховую патріота».

Шляхи реалізації науково-методичної теми у 2020-2021 н.р. (V етап)

1. Систематизація навчально-методичних напрацювань, підготовлених у ході реалізації даної науково-методичної теми.
2. Висвітлення матеріалів роботи над даною темою в засобах масової інформації, фахових виданнях.
3. Проведення наскрізного моніторингу результатів роботи над реалізацією науково-методичної теми.
4. Проведення патріотичного флешмобу «Україна – це ми!».
5. Презентація методичних рекомендацій з даної проблеми, підготовлених вихователями ДНЗ.
Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.