/Files/images/metodist/cropped-0_106193_5637e488_orig.png

щомісячна електронна газета "Дошколярик"


Випуск підготували: вихователь-методист Прокопенко Людмила Вікторівна, практичний психолог Поліщук Таміла Володимирівна, вихователь Хорлунова Ірина Миколаївна


Тема випуску:

Що таке "готовність до школи"?

Вступ дітей до школи - переломний період у житті дитини, перехід до нового способу життя та умов діяльності, нового положення у суспільстві, нових стосунків із дорослими та однолітками.

/Files/images/adsf02.jpg

Основними показниками психологічної готовності є:

- особистісна готовність дитини до школи;

- інтелектуальна готовність дитини до школи;

- вольова готовність дитини до школи.

Зміст психологічної готовності дитини до школи полягає у певній системі вимог, які будуть поставлені дитині під час навчання. Дуже важливо, щоб малюк був здатний впоратися з ними, тому не можна забувати про фізілогічну готовнісь дітей до школи. Якщо в дитини перша група здоров'я,їй під силу навантаження гімнастичних класів з їх максимально насиченим навчальним планом. Якщо в неї друга група здоров'я, необхідно дуже уважно поставитись до вибору додаткових гуртків.

/Files/images/загружено.jpg

ОСОБИСТА ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

Аналізуючи передумови, необхідні для успішного оволодіння навчальною діяльністю, психолог Д. Ельконін виділив такі параметри:

- уміння дітей свідомо підпорядковувати свої дії правилу, що узагальнено визначає спосіб дії;

- уміння орієнтуватись у заданій системі вимог;

- уміння уважно слухати і точно виконувати завдання, запропоновані в усній формі;

- уміння самостійно виконат необхедне завдання за зразком, який сприймається зорово.

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГОТОВНІСТЬ

Розвиток інтелектуальної готовності до навчання в школі припускає:

- диференційоване сприйняття;

- анатлітичне мислення (здатність усвідомити основні ознаки і зв'язки між явищами, відтворити зразок);

- раціоналний підхід до дійсності (послаблення ролі фантазії);

- логічне запам'ятовування;

- інтерес до знань, до процесу їх здоьування за рахунок додаткових зусиль;

- оволодівання на слух розмовним мовленням і здатність до розуміння і вживання символів;

- розвиток тонких рухів руки і зорово-рухових координацій.

ВОЛЬОВА ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

У школі на дитину чекають не тільки друзі, ігри та розваги. Деякі батьки, прагнучи "підготувати" малюка до зустрічі зі школою, забувають розповісти йому, що навчання - це ще й напружена праця. І дитині прийдеться робити не тільки те, що їй хочеться, але й те, що вимагає вчитель, шкільний режим, програма.

До шести років відбувається оформлення основних структур волової дії. Дитина вже здатна поставити мету, скласти план, оцінити результат своєї дії. Звичайно, все це відбувається не зовсім усвідомлено та визначається тривалістю процесу дії. Але змійцнити вольове знання про себе може допомогти гра. Батьки, які це розуміють, здатні вперіод домашньої роботи перетворити квартиру в палубу корабля, космодром, лікарню, де певні завдання виконуються із задоволенням, без погроз і насильства. У віці шести років дитина спроможна вже аналізувати власні рухи і дії. Тому вона може навмисно заучувати вірш, відмовитися від гри заради виконання якого-небудь "дорослого" завдання, здатна побороти страх перед темною кімнатою, не заплакати від забитого коліна. Це є важливим для розвитку гармонійної особистості.

/Files/images/18.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.